presented by YTK sports communication NPO.
数々の一流ダンサーのコンディショニングに貢献してきた
“コンディショニングカンパニーゆうゆう”の情報提供サイト
「Dancer's plus」に、YTKのトレーナー大野裕二のブログ
「自然体の研究」が合併しました。

2023/03/15

なんかモヤモヤするなぁ… I feel somehow cloud in my head.



なんとも不思議なダンスです。
身体の柔軟性、バランス、コントロールなど、それぞれの能力はなかなかのものだと思います。
でも、この振り付けは、せっかくの能力を活かせる振り付けなのかなぁと思ってしまう場面がいくつかありました。私個人の感想です。
ダンスにおける価値観は人それぞれですし、表現も人それぞれですので、それをとやかくいうつもりはありません。でもモヤモヤしてしまうのです。

It's somehow mysterious dance. 
Her each body abilities, for example flexibility, balance, body control, are good. 
But, there are some aspects what are thought as "Does this choreograph makes use her abilities ?" This is just my personal impression.
The value in dance of each person is different. And expression is so, too. I don't want to say something to that. But I feel somehow cloud in my head.



0 件のコメント:

コメントを投稿